Naast SaaS, IaaS, ... Nu ook

#MaaS: Marketing-as-a-Service

SaaS, Paas, IaaS, … Als IT-bedrijf weet jij er alles over. Jouw bedrijf heeft de kennis, en spreekt het IT-jargon. Maar wordt die ook vertolkt naar klare taal voor je klanten? Komt jouw boodschap duidelijk aan bij je doelgroep? Kortom, hoe staat het gesteld met jouw marketing? 

We begrijpen als geen ander dat jouw tijd kostbaar is. Projecten succesvol afwerken voor je klanten is prioritair, en marketing moet hier vaak plaats voor maken. Toch willen we je uitdagen om je marketing hoger op de lijst te zetten. Met een duidelijke marketingstrategie zet jij een stap dichter bij groei, uitbreiding van je klantenbestand en successen.

Beroep doen op een externe marketing bureau heeft vele voordelen voor jou als IT-bedrijf, maar je moet de juiste match vinden. Hoe weet jij wie jouw bedrijf kan geven wat het nodig heeft? En belangrijker, wie begrijpt jouw bedrijf? We sommen enkele factoren op die belangrijk zijn in je keuze.

One Package Deal
1. IT en Marketing, twee aparte werelden?

“Een marketingbureau zal niet begrijpen wat we in ons bedrijf doen.” Een algemeen marketingbureau niet, nee. En daar zijn wij ons al lang van bewust. Daarom focussen wij ons bij Marketing FiZZ op de IT- en softwaresector. Door onze opleidingen, kennen wij het verschil tussen AI en BI, tussen private en public cloud, tussen software en hardware. Wij spreken niet alleen ‘IT’ en ‘marketing’, maar ook jouw taal. 

2. Bezint eer ge begint

Het spreekt voor zich dat wanneer je aan de slag gaat met een externe marketingpartner, deze alles moet te weten komen over jouw bedrijf. En dat dient van twee kanten te komen. Het is niet alleen belangrijk dat jij genoeg input geeft, maar ook dat een marketingpartner de juiste vragen stelt.

Zo starten we bij Marketing FiZZ standaard met een kennismakingsworkshop. We proberen zoveel mogelijk te weten te komen over jouw bedrijf en waar je naartoe wil. Na deze workshop trekken we ons terug om de huidige situatie met een kritische blik te beoordelen, en met een frisse blik te kijken naar mogelijkheden en toekomstperspectieven. Met een strategisch plan keren we terug naar jou!

Sandra Beelaert - Director
One Package Deal
3. Vele handen maken licht werk

Indien je intern een marketing manager hebt, is het niet evident voor hem/haar om echt alles bij te houden. Zeker in dit snel veranderend marketinglandschap is het belangrijk om je campagnes dagelijks te optimaliseren en up-to-date te blijven met de laatste marketingtrends. Dit is voor een marketingverantwoordelijke niet bij te houden naast het uitvoeren van al zijn/haar andere marketingtaken.

Beroep doen op een marketingbureau, is beroep doen op een team van experten waarin elke marketing consultant een bepaalde expertise heeft. Zo hebben we allen tezamen een enorme hoeveelheid aan vakkennis, en kunnen we op elke vraag een antwoord geven. Of het nu gaat over cijfers, leads genereren, jouw website, grafisch werk, social media, …

4. De truken van de foor

Een marketingbureau kent ze allemaal, de “truken van de foor”, of ook wel: de tools die marketing véél makkelijker maken, waarmee we meer inzichten krijgen en tijdsefficiënter kunnen werken. Zo zijn we bij Marketing FiZZ gehecht aan SharpSpring, een alles-in-één marketingautomatiseringtool. Met behulp van SharpSpring kunnen we de customer journey uitstippelen. We zorgen ervoor dat gewone contacten in leads veranderen, leads in prospects, en prospects in duurzame klanten. 👉 Meer over Sharpspring lees je hier

5. Geen groentjes!

Dat we marketing in de IT-wereld in de vingers hebben, is wel het minste wat je kan zeggen. Een marketingagentschap ziet het allemaal en heeft heel wat ervaringskennis. Aangezien we voor heel wat klanten werken, weten we dus ook als geen ander wat werkt, en wat niet. Dankzij onze klanten zijn we enorm slim geworden, zeker op vlak van IT- en software, en daarvan kan jij je graantje meepikken.

Marketing Fizz
6. Jij vraagt, wij draaien

Bij een marketingbureau ben je flexibeler als je de samenwerking wil aanpassen. Meer of minder uren, alles is bespreekbaar. Een marketing specialist in dienst? Die uren zijn helaas minder flexibel in de meeste gevallen.  

Daarnaast zijn we transparant in onze facturen. Wat jij vraagt, daarvoor betaal je. Niet meer, of niet minder. We rekenen je niet aan voor raadselachtige zaken waarvan je het nut niet begrijpt. Enkel duidelijke taal, en transparantie.

7. Proactiviteit is key!

Een heel team dat zit te wachten op werk? Dat bestaat niet. Door opzoekwerk, maar vooral ook door elkaar, worden we dagdagelijks geïnspireerd om proactief te zijn. Zo brengen we jouw bedrijf naar een hoger niveau en blijf jij de concurrent een stapje voor.

8. Jouw marketing match-made in heaven

We begrijpen dat je marketing uit handen geven niet altijd even makkelijk is. Daarom willen we je nog graag één advies geven: ga in je zoektocht niet voor minder dan dé perfecte match. Hét bureau dat jouw bedrijf snapt. Waarmee het klikt. Heb je een goed gevoel vanaf het begin? Dan zit je juist.

Sandra Beelaert - Director
Sandra Beelaert

Zaakvoerder

Marketing FiZZ ontzorgt je van al je marketingactiviteiten. IT en software is onze drive en passie. Marketing-as-a-Service, that’s what we do! #MaaS

9. De marketing die jouw IT- of softwarebedrijf verdient

Sandra, zaakvoerder van Marketing FiZZ, was meer dan tien jaar Partner Marketing Manager voor toonaangevende internationale ICT-bedrijven. In die tien jaar deed ze geweldige ervaringen op, werkte ze aan fantastische projecten en bouwde ze een enorm netwerk uit. Maar telkens wanneer ze op bezoek ging bij een partner, zag ze dezelfde issues, dezelfde behoeften. Ondernemers waren enthousiast over de marketingplannen en -strategieën, maar er werd niet genoeg aandacht besteed aan de uitvoering. Ze waren dankbaar voor alle grote ideeën en marketingprogramma’s, maar hadden geen tijd om er iets mee te doen. Dit zette Sandra aan het denken en – je kan het wel raden – het idee voor Marketing FiZZ werd geboren.

Daarom willen we het werk van IT- en softwarebedrijven verlichten. Alles wat met marketing te maken heeft, nemen wij voor onze rekening. Zo kunnen managers zich richten op hun core business. We vertrekken altijd vanuit jouw business en markt. Omdat marketing heel persoonlijk is, worden onze plannen op maat gemaakt. Vertrouwen en samenwerking zijn essentieel in onze relaties. Vertel ons je sterke en zwakke punten, dan kunnen we samen geweldige prestaties neerzetten en hét verschil maken.

10. Gewoon geïnteresseerd in onze gratis audit?