Lead generation 

Je lokt veel interessante bezoekers naar je website dankzij je doordachte inbound strategie. Yes! Maar nu? 🤔 Wat doe je met die bezoekers? En hoe ga je ze converteren naar leads? Hoe begeleid je ze doorheen de customer journey en hoe maak je er MQL (Marketing Qualified Leads) van? Marketing FiZZ to the rescue! We helpen je graag in deze journey.

📰 We schreven deze volledige journey uit in een e-book vol tips!

Lead generation, hoe start je daarmee?

Je start, zoals ieder project zou moeten starten, bij het begin. Een duidelijke strategie. Wat wil je bereiken, voor welke producten of services en binnen welke doelgroep? Heb je dit duidelijk in kaart? Dan ben je er helemaal klaar voor! Er zijn verschillende kanalen om je lead generation te boosten:

Work hard anywhere
1. Je eigen website

Gestructureerde en overtuigende landingspagina’s zijn hiervoor onmisbaar. Denk goed na over het design en de user experience van deze pagina’s. We willen dat bezoekers hier over gaan tot actie. Maak die gewenste actie dan ook heel duidelijk en wijs hen de weg. Gaat het over het aanklikken van een knop, het invullen van een form, het doorklikken naar een andere pagina of link… denk hier goed over na en plaats jezelf in de schoenen van de bezoeker.

Je kiest best voor een goed mix van ungated (vrij ter beschikking) en gated (in ruil voor gegevens) content. Ungated, gratis content lokt de bezoekers naar je site. Dankzij die goede user experience, waar we het daarnet over hadden, breng je die bezoeker nu naar de volgende stap. Je zet hen op weg naar gated content. Voor kwalitatieve of unieke contentstukken laten je bezoekers maar al te graag hun gegevens achter. Denk aan whitepapers, ebooks, checklists, … Al hoeft het ook niet altijd zo moeilijk te zijn. Een chatbot kan ook goede conversies opleveren. En lang leve de technologie, want een chatbot installeren op je website is gelukkig geen rocket science meer.

🖥 Start today!

2. Remarketing

Stromen er meteen heel wat nieuwe gegevens binnen in je database? Wauw, goed bezig! 💪 Maar de kans is groot dat dit toch wat moeizaam loopt. Bezoekers die één keer je website bezoeken en meteen een formulier invullen, ze bestaan, maar ze zijn eerder zeldzaam. Vaak heb je verschillende touchpoints nodig. Om het aantal ‘momentjes’ te doen stijgen, kan je gebruik maken van remarketing. Een techniek die je in staat stelt de bezoekers van je website te achtervolgen. Niet op een creepy, stalkerige manier uiteraard. Wel via aantrekkelijke visuals en banners. Zo herinner je deze bezoeker nog een aantal keer aan jouw producten of diensten. 

Remarketing advertenties
FlowWright emails
3. E-mails

Ben je door het aanbieden van goede content in het bezit van een kwalitatieve mailinglijst? You lucky bastard! Dan zijn e-mailcampagnes zeker the way to go! Vertel iedere keer wat meer over je oplossing of laat eens een klant aan het woord. Creëer automatische e-mailflows en probeer leads verder op te volgen zodat ze terugkeren naar je website of (nog beter!) je uitnodigen voor een kennismakingsgesprek. Wij helpen je graag bij het opzetten van een creatieve, activerende flow!

Ready? Set? Send! 💌

4. Social selling automation

Volg de bezoekers van je site of leads verder op en stuur hen bv. automatisch een gepersonaliseerd connectieverzoek via Linkedin. Zo start je de 1-1 communicatie. Marketing FiZZ helpt je van A-Z met het opstellen van je social selling automation strategie op maat!

Set up my flow >

Social selling automation - Linkedin
Multimedium social media post

Lead generation 

Meer leads binnenkrijgen? Challenge accepted! Met een sterke online campagne, de juiste targeting en natuurlijk veel enthousiasme gingen we aan de slag. Hoe zat alles in elkaar? Ontdek het hier! 

"Converge IT zorgt voor het digitaal comfort, wij voor de leads." 

En daarom creëerden we de Digitale comfort campagne. Sociale media advertenties met leadgeneratie formulieren, blogs, scans en landingspagina’s. Onze studio did it all!

Van lead generation naar lead nurturing

Lead generation is dé methode om nieuwe leads binnen te krijgen. Maar dan? Laat deze leads niet aan hun lot over. Met een relevante content flow, die inspeelt op de vooropgestelde persona’s, creëer je een continue stroom van toegevoegde waarde.

Ga van leads > marketing qualified leads > sales qualified leads en begeleid ze tot aan het einde van je funnel.

Liese Bols - Creative Director

Hallo! Ik ben Liese, jouw marketeer, kan ik je bedrijf vooruit helpen?

Laten we dan maar snel een koffie drinken!