Branding2 

In een competitieve en innovatieve sector, zoals IT en software, is een sterk merk heel belangrijk. Door aan branding te doen, kan je je uniek imago overbrengen naar klanten en prospecten. Zo krijg je de kans om jezelf vanaf de eerste indruk al te onderscheiden van de concurrentie.

Young girl in Times Square
Heart on the wall, love, street art, graffiti, city

Brandontwikkeling 

Een branding ontwikkelen vraagt een goed uitgewerkte visie én een creatieve mindset. 

Branding is een paraplu waar veel aspecten onder vallen. Het hele branding verhaal start met een duidelijke marktpositionering. Daarna is het van groot belang om je unieke bedrijfspersoonlijkheid te vertalen naar een aantrekkelijk en out-of-the-box grafisch #design. Dit kunnen logo’s, kleuren, iconen en zoveel meer zijn. 

Wat moet je dan doen om een sterk imago te creëren dat zowel klanten als prospecten boeit? Dat is heel simpel; een sterk imago opbouwen valt of staat met een consistente branding. Je moet je branding op dezelfde lijn doortrekken in al je communicatiedragers. Denk hierbij aan je #website, presentaties, email signatures en zelfs social media profielen. Zo blijven klanten en prospecten dus altijd de interesse behouden.

Employer branding  

Branding is niet alleen belangrijk voor prospecten en klanten. Nee, het is ook voor je huidige én toekomstige werknemers van cruciaal belang. Hoe meer je laat zien waarom jij juist een sterke en aantrekkelijke werkgever bent, hoe makkelijker het is om de beste mensen uit de arbeidsmarkt te strikken. Dit resulteert natuurlijk ook in het happy houden van je huidige werknemers. Zij zullen zich 100% inzetten en blijven met plezier bij je werken. Het is dus geen understatement om te zeggen dat the war for talent een krachtig wapen is wanneer het om employer branding gaat.

Colorful umbrellas background.
Wellhead on processing site

Voor wie is branding belangrijk?  

Wij zetten onze branding expertises in voor IT en software bedrijven. Dit voor SaaS startups tot grote ondernemingen die zich niet alleen willen onderscheiden, maar die ook top of mind willen zijn én dan ook nog eens beleving en engagement willen creëren. 

Waarom zou ik investeren in branding, horen we je al denken. Wel, het is niet het waarom je in vraag moet stellen, je moet jezelf juist afvragen wanneer je start met in je branding te investeren, want:

"Lorem ipsum dolor sit amet." 

Waarom zou ik investeren in branding, horen we je al denken. Wel, het is niet het waarom je in vraag moet stellen, je moet jezelf juist afvragen wanneer je start met in je branding te investeren..

Sandra Beelaert, Zaakvoerder Marketing Fizz 

Sandra Beelaert - Director

Hallo! Ik ben Sandra, uw marketeer, kan ik jouw bedrijf vooruit helpen?

Laten we dan maar snel een koffie drinken.