Lindexer:Lancering SaaS-oplossing

Bij de lancering van Lindexer, een technologische startup, stond één doel centraal: de markt veroveren met hun SaaS-oplossing voor medical writers.

De uitdaging

Hoe zorg je ervoor dat een nieuw SaaS-product niet alleen opvalt, maar ook écht aansluit bij de behoeften van de doelgroep? Daarvoor stelden we een strategisch plan op dat de basis legde voor een succesvolle lancering en duurzame groei. En natuurlijk was een sterke website essentieel, maar laten we bij het begin beginnen… 👇

Onze aanpak

SEO-onderzoek
We doken in de zoektermen en vragen die relevant waren voor de problemen die Lindexer oplost. Dit leverde cruciale inzichten op in de behoeften van de doelgroep en vormde de basis voor de volgende stappen.

Resultaten analyseren
Met het SEO-onderzoek op zak, bepaalden we de zoekintenties waarop Lindexer zich moest richten om maximale impact te maken.

Pre-lancering database
We lanceerden een landingspagina met een wachtlijst. Deze contacten waren als het ware ‘patient zero’ van onze strategie.

Waiting list campagne
Vervolgens riepen we onze database op om zich als betatester aan te melden. Dit leverde ons waardevolle feedback op om het product en de strategie verder te verbeteren.

SEA-campagnes
Na de lancering startten we een awareness-campagne via blogs om verkeer naar de website te trekken. Daarna schakelden we snel over naar conversiegerichte campagnes met een nieuwsbrief en CTA’s gericht op alle fases van de buyer journey: demo’s, downloads, blogs… We brought out the big guns!

#SocialMedia
Het hele proces versterkten we met gerichte social media op LinkedIn. Van pre- tot post-lancering, Lindexer was #trending. En voor dat je het wist zaten we aan de eerste 500 volgers!

"Het opstellen van een systematische review kost gemiddeld 6 maanden tot een jaar en vereist vaak een team van minstens twee personen vanwege de intensieve zoek- en analyseprocessen."
- Systematic Reviews Research Guide, CDC

Resultaten

  • Een gebruiksvriendelijke website die fungeert als het centrale punt voor informatie, leadgeneratie en conversie.
  • Een solide gebruikersdatabase dankzij beta-testing en gerichte SEA- en SEO-campagnes.
  • Lopende social media campagnes en advertenties om zichtbaarheid te vergroten.
  • Meetbaar websiteverkeer door continue SEA- en SEO-optimalisaties.
  • Conversiegerichte CTA’s die elke fase van de buyer journey ondersteunen.

Een solide basis voor toekomstige groei

Lindexer, een startup met een veelbelovende SaaS-oplossing, startte krachtig dankzij een strategische marketingaanpak. Van pre-lancering tot post-lancering bleef het momentum groeien, met als resultaat een solide basis voor de toekomstige groei.

Need proof? Check it out!

Hé, pssshtt!

Gratis Marketing Audit? Yes, please!

Marketing FiZZ biedt een gratis (ja, je leest het goed) #marketingaudit aan voor IT & Software bedrijven waarbij je online aanwezigheid onder de loep 🔎 wordt genomen. Onze studio maakt een analyse van A tot Z met een overzicht van wat werkt ✅ en wat er moet veranderen (hé, daar kunnen wij bij helpen) om je doelen te bereiken.