Marketing Maturity Scan

Wil je marketing écht strategisch aanpakken voor jouw IT-bedrijf? De juiste tactieken kiezen, een slim budget bepalen én je groeiplannen waarmaken… dat is geen eenvoudige klus.

Onze Marketing Maturity Scan neemt je huidige marketingaanpak onder de loep, koppelt deze aan je ambities en omzet, en vertaalt dat naar een scherpe marketingmix met concrete next steps.

Klaar om te weten waar je vandaag staat én welke stappen écht het verschil maken? Vraag je scan aan. 👇

Jaar ervaring
0

Onze scan is het resultaat van 20 jaar ervaring in B2B-tech-marketing. We hebben alles gezien en getest, kennen de benchmarks én het reilen en zeilen in de tech-wereld. Speciaal ontwikkeld voor IT-bedrijven, omdat dat onze expertise is.

Herkenbare Marketing Challenges

Je stopt je energie het liefst in klanten, strategie, je aanbod en operations. Marketing schuif je vaak opzij. Social media, een sterke website, een impactvol event of een campagne die jouw verhaal ondersteunt… het staat bovenaan je wishlist, maar onderaan je to-do list.

Toch weet je: marketing kan een écht verschil maken. → Oh ja! Lees verder.

Je handen zijn al vol: website, social media, campagnes… maar het levert niet helemaal op wat je verwacht had. Of je wil iets nieuws proberen, maar twijfelt aan de tactiek. En het management wil een plan mét budget voor de komende periode.

Waar start je? → We feel you! Laat ons helpen.

Nieuwe leads, extra teamleden, meer upsellkansen … wij helpen je richting geven.

Met onze maturity scan krijg je advies over de juiste tactieken én een marktconform marketingbudget, gebaseerd op 20 jaar ervaring in B2B-tech-marketing. 

We beoordelen deze marketingtactieken:

Value proposition & offering

Huisstijl

Website

Online vindbaarheid

Social media

Technologie

Content marketing

Advertising

Jouw marketingmixMarketing maturity scan

Hoe presteren je huidige marketingtactieken? Onze scan meet het niveau van de volgende categorieën op basis van benchmarks:

Hiermee bepalen we je marketing maturity level.

teamoverleg

Welke marketingtactieken verdienen extra aandacht?Marketing matrix

Mee onder de loep:

Wat wil je realiseren met jouw marketing efforts?

  • Ligt de focus op het genereren van nieuwe leads?
  • Heb je een groter team nodig om je groei te realiseren? Dan kijken we naar employer branding.
  • Of wil je de komende periode vooral focussen op groei bij bestaande klanten en upsell opportuniteiten?

Welke toegevoegde waarde wil je bieden? Dit bepaalt mee de richting van jouw communicatiemix. Kies jij voor: 

  • Operational excellence: efficiëntie en lage kosten
    • Focus op: betrouwbaarheid, strakke processen en een gestroomlijnde klantervaring.
    • Denk aan: Colruyt of Amazon
  • Customer intimacy: klantgerichtheid en maatwerk
    • Focus op: uitstekende service en streven naar lange termijn klantenbinding.
    • Denk aan: Coolblue of Carglass
  • Product leadership: innovatie en kwaliteit
    • Focus op: het beste product of dienst en investeren in R&D, innovatie en design.
    • Denk aan: Apple of Dyson

 PS: de meeste bedrijven combineren elementen van deze drie modellen. Vaak blinkt één discipline uit, terwijl de andere twee goed genoeg zijn om competitief te blijven.

Maturity level

Doel

Waardemodel

Hoe bepaal ik mijn marketingbudget?

Voor alle duidelijkheid: er is geen ‘juist budget’. De nieuwe Gartner CMO Spend Survey 2025 vertelt ons dat bedrijven gemiddeld 7 à 9% van hun omzet investeren in marketing. Andere studies en ervaring tonen dan weer andere budgetten. We geven jou wel een richting gebaseerd op studies, ervaring en tech-benchmarks.

  1. Ik wil de business stabiel houden. Niet achteruit gaan en gewoon zichtbaar blijven in de markt.
  2. Ik wil komend jaar mijn business laten groeien en verder uitbouwen op gestaag tempo.
  3. Ik wil komend jaar écht ambitieus zijn, sterk opschalen en nieuwe markten aanboren.


Wij matchen bovenstaande analyse met je omzet en groeiambitie en geven je zo een duidelijke richting voor het marketingbudget. We maken dit tastbaar en tonen ook waar het budget de grootste impact zal hebben.

Sandra Beelaert - Director

Start jouw marketing maturity scan!

Wat is jouw belangrijkste doel?

Wat is jouw groeiambitie?

Wat is jouw waardemodel?

Wat is jouw huidige omzet?

Wil je nog iets toevoegen of weet je niet goed wat kiezen? Geef ons wat context. Dan kunnen we toch aan de slag!

FAQ

Niets, of ja toch … jouw tijd voor een gesprek!

Niets, enkel een antwoord op volgende 4 vragen: 

  • Wat is jouw marketingdoel? 
  • Welk waardemodel past het best bij jou?
  • Wat is jouw groeiambitie? 
  • Wat is jouw huidige omzet?
  • Een uitgebreide marketing maturity scan waar we je huidige marketingniveau bepalen binnen verschillende tactieken. 
  • Die matchen we met jouw focus en waardemodel om zo een gerichte marketing mix voor te stellen. 
  • Dat verhaal matchen we opnieuw met je omzet om zo een gefundeerd marketingbudget op tafel te leggen.

Na het ontvangen van jouw info via dit formulier, gaat onze studio aan de slag! We bellen je even om een meeting in te plannen en zo gaan we van start.

Jouw bedrijf is actief in de tech/ IT-sector.

Na het gesprek ontvang je ons voorstel ook in je mailbox. Handig als je dit wilt gebruiken om intern op door te pakken.Â