Employer Branding pakketen
Yes, please! 🙏
Een straffe strategie om sterk talent te strikken.
Employer branding is hot! Maar wat is het nu juist? Employer branding is het creëren en behouden van een positief imago bij de huidige werknemers en aandeelhouders, maar ook bij potentiële werknemers, sollicitanten, stagiaires, freelancers en zo veel meer. De zoektocht naar een goede match met het team, neemt veel tijd in beslag. Onze studio kan je daar mee helpen!
Employer branding is een must have
Employer branding is een must have voor bedrijven, maar er moet wel nagedacht worden over een strategie. Snel snel een employer branding opstarten kost je alleen maar tijd en geld. Het is belangrijk dat je hier als bedrijf vooraf goed over nadenkt.
We geven je enkele tips mee! 👇
Wil je te weten komen waarom employer branding nu juist zo belangrijk is?
Employer Branding Blog
Lees de blog
Case Multimedium
Lees de Case
Ontdek onze pakketten
Meer info
1. Identificeer je DNA
Ga op zoek naar je unieke identiteit. 🔎 Vertel wie je bent als werkgever en wat je wil bereiken in de toekomst. Je dromen en plannen delen met je werknemers is dan ook een must. Ze willen graag bijdragen aan de groei van je bedrijf en kunnen zich zo focussen op wat je belangrijk vindt. Zorg wel dat wat je vertelt ook waar is, anders dreig je wel eens door de mand te vallen en zal je je nieuwe werknemer misschien weer snel zien vertrekken.
2. Verkoop je vacature
Een sollicitatiegesprek is vandaag niet meer hetzelfde als enkele jaren geleden. Nu worden zowel werknemers als werkgevers getest. Zet daarom je sterktes als werkgever en bedrijf in de verf en laat dit tijdens het gesprek ook terugkomen. In de vacature zelf, zorg je er best ook voor dat je eisen in verhouding staan met wat je aanbiedt. Wees creatief en ga verder dan een “stimulerende werkomgeving en aantrekkelijke loonvoorwaarden”.
Download je gratis
Employer Branding whitepaper
5. Blijf investeren
Employer branding is een proces waar je voortdurend in moet blijven investeren. Zeker bij een rekruteringscampagne is het belangrijk dat dezelfde boodschap continu via verschillende kanalen gecommuniceerd wordt. De potentiële kandidaat komt dan op verschillende momenten in aanraking met je vacature en zal je onderneming zo niet snel kunnen vergeten.
6. Vergeet je huidige werknemers niet
Je huidige werknemers zijn de motor van je bedrijf en betrek je best bij het uitwerken van een employer branding strategie. Zij kennen het reilen en zeilen van je onderneming en willen bijdragen aan het behalen van de doelstellingen. Een tevreden werknemer zal niet alleen langer in dienst blijven, maar ook de groei van je onderneming bevorderen. 🙏 Ook bij nieuwe aanwervingen is het belangrijk om je huidige werknemers nooit uit het oog te verliezen.
Welk pakket past bij jouw bedrijfsstrategie?
Employer Branding Launch pakket
€1950
- Strategie consulting
- Vacatures herschrijven
- Social media makeover
- Extra handleidingen
Employer Branding Business pakket
€2500
- + Launch pakket
- Recruitment workshop
- Content kalender
- Creative content templates
Employer Branding Advanced pakket
€4800
- + Business pakket
- Je eigen bedrijfsvideo
- Wekelijkse catch ups
- En nog veel meer
4. Schakel werknemers in als ambassadeurs
Creëer een uniek verhaal voor je onderneming waar iedereen achter staat. Wanneer je werknemers mee zijn met je verhaal, zullen ze dit op hun eigen, spontane en eerlijke manier ook uitdragen. Zo heeft je employer branding strategie meer kans op slagen.
Zoek je een nieuwe werknemer die een gelijkaardig profiel heeft zoals je huidige werknemers? Dan is de kans groot ze al geconnecteerd zijn via social media. Ze kunnen samen gestudeerd hebben, ex-collega’s zijn … Laat je werknemers dan ook de openstaande vacature delen op hun persoonlijk profiel. Zo heb je meer kans dat je de juiste kandidaten aantrekt.