E-mail marketing

Overtuigende mails met creatief design en hoge open en click ratios, dat is wat wij doen. E-mailmarketing is in theorie eenvoudig, maar in de praktijk komt er toch heel wat bij kijken. GDPR, toolings, timings, automatische flows, dynamische content… als je er echt voor wil gaan, maken deze zaken het verschil!

twee mensen die werken op hun laptop
Egon Stornebrink - Creative Director
Egon Stornebrink

Creative Director

Met e-mail marketing creëer je waardevolle, persoonlijke content op een grote schaal. #Emailmarketing

Maak je e-mails GDPR-proof

Back in the days, weet je het nog… mailen wie we mailen konden en uitnodigingen versturen naar alle mailadressen in ons bezit. Aaaaah de goeie oude tijd… maar eigenlijk leek het meer op het Wilde Westen. Schieten zoveel je kon, zover je kon. Efficiënt is anders. Sinds mei 2018 moeten alle bedrijven zich houden aan de nieuwe GDPR-wetgeving. Dat brengt soms heel wat uitdagingen met zich mee. Maar als je het slim aanpakt, is GDPR jouw pot met goud aan het einde van de regenboog.

👉 Lees erover in onze whitepaper: ‘GDPR and the content marketer

E-mail design & copy

De mailbox zit elke dag overvol. Opvallen is dus de boodschap! Misschien niet via opvallende designs en felle kleuren of onderwerpregels vol emoji’s. Wel met rake copy, doorgedreven personalisatie en de perfecte timing. Alles afgestemd op jouw huisstijl en nog belangrijker op jouw tone of voice! Enkel met een foutloze uitvoering trek je de aandacht van jouw doelpubliek.

Converge IT email example
E-mail flow in sharpspring

Automatiseer je e-mail marketing

Een webinar link nog een laatste keer uitsturen één uur voor het event? Of een lead opvolgen via mail? Daar hoef je geen herinneringen meer voor in je agenda te zetten! Met een Marketing Automation tool als SharpSpring, heb je de mogelijkheid om op voorhand workflows te creëren, waardoor je mails vanzelf gestuurd worden na een trigger. Daarnaast krijgt de ontvanger ook een gepersonaliseerde mail dankzij de dynamische content-functie. En zoveel meer! Voeten in de lucht dus, laat Marketing Automation maar het werk doen!

Meer weten over e-mail automation? 🚀 Ontdek het hier!

FAQ- alles over E-mail marketing

Ja. We hebben ervaring met platforms zoals Flexmail, Mailchimp, Fluent CRM. Maar ook in Hubspot, Active Campaign of Constant Contact vinden we onze weg. We adviseren op basis van jouw behoeften.

Zeker. We bouwen slimme e-mail flows.

Ja, we zorgen voor e-mails die niet alleen goed converteren, maar ook perfect passen bij je huisstijl en merkidentiteit.

Dat hangt ervan af. Mail je naar klanten of prospecten? Maar en goede open rate ligt gemiddeld tussen de 20% en 30%, afhankelijk van je sector, onderwerpregel en verzendmoment. Wij helpen je deze te optimaliseren.

Absoluut. E-mail blijft één van de meest rendabele marketingkanalen, zeker wanneer het goed gepersonaliseerd en gesegmenteerd wordt ingezet.

Ja. We helpen je met lead generatie, inschrijfformulieren, landingspagina’s en strategieën om je e-maillijst op een ethische en effectieve manier te laten groeien.

branding
Sandra Beelaert - Director

Hallo! Ik ben Sandra, jouw marketeer, kan ik je bedrijf vooruit helpen?

Laten we dan maar snel een koffie drinken!

Hé, pssshtt!

Gratis Marketing Maturity Scan?
Yes, please!

Marketing Fizz biedt een gratis (ja, je leest het goed) Marketing Maturity Scan aan voor IT- en softwarebedrijven die hun marketing structureler willen aanpakken.


Je krijgt een helder overzicht van wat goed werkt, wat beter kan en welke stappen écht het verschil maken voor jouw groei in 2026.